Startbijeenkomst Duurzaam ASVZ

Dinsdagmiddag 12 december was de start van de campagne voor een duurzamer ASVZ.

Op locatie Merwebolder in Sliedrecht kon men voor het eerst kennismaken met superheld Buzz. Hij en zijn vrienden nemen de komende tijd cliënten en medewerkers mee op avontuur. Buzz de bever is de mascotte van de campagne die Onze Zorg is Opgewekt (OZO) speciaal voor ASVZ heeft ontwikkeld. OZO is volop bezig met de installatie van zonnepanelen op de daken van de verschillende locaties van ASVZ. Inmiddels gaat het aantal panelen al richting 6.000. Ook wordt er energie bespaart door de installatie van ledverlichting. We willen de duurzame impact nog groter maken door cliënten, medewerkers en omgeving van ASVZ ook bewust te maken van wat ze zelf kunnen doen voor een duurzame wereld.

Twee medewerkers van ASVZ verruilen de grijze stekker voor de groene stekker

Toekomstwens

Als symbool voor vervuilende, grijze stroom zat er grijze stekker in een uit hout gesneden boom met lampen. Medewerkers van ASZV trokken de grijze stekker uit de digiboom om vervolgens een groene stroomstekker er in te steken. Zo werd officieel de duurzame toekomst samen afgetrapt. Het vlogteam van Buzz wilde weten wat de aanwezigen al bijdragen aan duurzaamheid en of ze ook een duurzame toekomstwens hebben. Zo wenst bijvoorbeeld Miranda van Someren dat er een fietssysteem komt zodat je makkelijk de fiets pakt om van locatie A naar locatie B te gaan.

Iedereen kan op zijn eigen manier bijdragen aan een duurzame toekomst. Ik wens dat we niet alleen elkaar binnen ASVZ inspireren, maar dat het ook overslaat naar onze omgeving en andere zorginstellingen. Samen realiseren we de grootste impact.

Wim Kos Voorzitter raad van bestuur ASVZ
UItleg over de nieuwe campagne website

Heel ASVZ duurzaam

De campagne is nu gestart in Sliedrecht, maar geldt voor heel ASVZ. De komende tijd verschijnt Buzz dan ook op verschillende ASVZ-locaties. Tijdens de avonturen neemt Buzz iedereen mee in onder de wereld van water, afval, zon en ontbossing. Hoe de avonturen eruit gaan zien is elke keer afgestemd op de doelgroepen en mogelijkheden van de locaties.

Buzz vlog team