Start reizende bewustmakingscampagne duurzaamheid op locatie Merwebolder

De duurzaamheidsweken zijn maandag 29 oktober gestart op locatie Merwebolder in Sliedrecht.Met een interactieve bewustwordingscampagne, een Impact Challenge en educatieve video’s, wil ASVZ zowel cliënten als medewerkers bewustmaken van hun eigen rol in verduurzaming.

Mascotte Buzz komt langs bij de dagbestedingen

Mascotte Buzz de bever

Mascotte Buzz de Bever speelt een grote een rol in het bewustmakingstraject. Hij bezoekt als levensgrote mascotte verschillende dagactiviteiten, gaat logeren op de woongroepen en geeft gedurende de campagne in woord en beeld, duurzame tips aan cliënten. Zijn reistas bevat behapbare informatie over milieu en klimaat en neemt cliënten spelenderwijs mee in de wereld van duurzaamheid.

We steken de Duurzaamheidsweken bewust tastbaar en praktisch in. Juist door heldere voorbeelden, behapbare tips en een uitdaging waar medewerkers zelf aan de slag gaan, komt het thema duurzaamheid veel dichterbij. We kunnen praten over duurzaamheid, maar juist doordat iedereen bij ASVZ zelf meedoet, maken we het verschil. Dat is voor ons wat telt. Dat leidt samen met de duurzame maatregelen die we treffen, tot een mooi resultaat.”

Wim Kos Voorzitter raad van bestuur

Samenwerking onze Zorg is Opgewekt (OZO)

ASVZ startte in 2016 samen met Onze Zorg is Opgewekt (OZO) op grote schaal met verduurzamen via zonnepanelen en ledverlichting. Vijf locaties zijn inmiddels op deze wijze verduurzaamd. OZO begeleidt ook het bewustmakingstraject van ASVZ, waar de Duurzaamheidsweken onderdeel van uitmaken. Dankzij de 6518 zonnepanelen en duurzame ledverlichting, wekt ASVZ inmiddels 1.724.219 KWh aan energie op. Dat leidt tot een CO2-reductie van 965.563 kg per jaar. Dat staat gelijk aan 4926 huishoudens of 48.278 bomen op 169 voetbalvelden.

De inzameling van plastic doppen bij dagbestedingen