Innovatief

De Vijf Boeken 1F
2911 BL  Nieuwerkerk aan den IJssel
T 0180 - 320 191
e-mail :     info@ortho-innovatief.nl
website : www.ortho-innovatief.nl

Ortho-Innovatief in Nieuwerkerk aan den IJssel, is specialist en leverancier van bijzondere orthope-dische hulpmiddelen. Het bedrijf werkt samen met cliënten van ASVZ aan producten voor mensen met een beperking.

Echt werk!
De voorbereiding brengt aardig wat denkwerk teweeg. Welke handelingen worden verricht voor een rolstoel in elkaar zit en hoe wordt dat omgebogen in deelhandelingen, zodat de cliënt hiermee aan de slag kan? Maar er is nog meer te doen. Cliënten kunnen werken aan de techniek van de rolstoel, maar ook in het naaiatelier waar de hoezen van de rolstoelen worden gemaakt. Daarnaast zijn er administratieve taken zoals ondersteuning bij kopieerwerk, computerwerkzaamheden en het verwerken van gegevens in orders.

Gastvrij

Wanneer er een klant naar het bedrijf komt, wordt op afspraak een rolstoel aangemeten. Dit kan soms wel een paar uur duren. Als er kinderen bij aanwezig zijn worden zij opgevangen door de medewerkers. Zij kunnen een videofilmpje zien of spelen. De ouders krijgen een lekker kopje koffie. Kortom, ze worden gastvrij ontvangen.      

Het bedrijf heeft vier medewerkers in de binnendienst die ondersteuning gaan geven aan de medewerkers met een beperking om ze het vak te leren.

 
  Ortho Innovatief in Nieuwerkerk aan den IJssel, is specialist en leverancier van bijzondere orthope-dische hulpmiddelen.  
 

Het bedrijf werkt samen met cliënten van ASVZ aan nieuwe aangepaste rolstoelen.

 
 

Het contact is gelegd bij het 5-jarig bestaan van dagcentrum Korenaer.

 
 

Tijdens dat bezoek maakte het bedrijf bekend dat het met cliënten wilde samenwerken.

 
     
 
  Hun motief? Ze maken producten voor mensen met een beperking; dan is het ook goed om mensen met een beperking mee te laten werken aan het vervaardigen van dat product.

   
  Echt werk!
  De voorbereiding brengt aardig wat denkwerk teweeg. Welke handelingen worden verricht voor een rolstoel in elkaar zit en hoe wordt dat omgebogen in deelhandelingen, zodat de cliënt hiermee aan de slag kan?
  Maar er is nog meer te doen. Cliënten kunnen werken aan de techniek van de rolstoel, maar ook in het naaiatelier waar de hoezen van de rolstoelen worden gemaakt. Daarnaast zijn er administratieve taken zoals ondersteuning bij kopieerwerk, computerwerkzaamheden en het verwerken van gegevens in orders.
   
  Gastvrij
  Wanneer er een klant naar het bedrijf komt, wordt op afspraak een rolstoel aangemeten. Dit kan soms wel een paar uur duren. Hoe fijn is het dan wanneer kinderen die erbij zijn opgevangen worden, een videofilmpje kunnen zien of kunnen spelen met cliënten. De ouders krijgen een lekker kopje koffie. Kortom, ze worden gastvrij ontvangen.
   
  Cursussen
  Het bedrijf heeft vier medewerkers in de binnendienst die ondersteuning gaan geven aan de cliënt om ze het vak te leren. Ze hebben zich goed voorbereid en zelfs een basiscursus over autisme gevolgd om te begrijpen hoe cliënten kunnen denken en reageren. Het geeft aan hoe serieus ze het werk met de cliënt zien en hoe graag ze willen gaan samenwerken.
   
  Liesbeth Vos begeleidt de groep vanuit ASVZ. Zij is druk bezig geweest om alle deelhandelingen uit te werken, om zodoende zelf ook zicht te krijgen op het werk en vooral de techniek. Want dat is echt een vak apart!