Kwaliteitsjaarverslag 2018: samen sterker

Een jaar, 365 dagen lang, onder woorden brengen in een rapport is elk jaar de uitdaging voor het kwaliteitsjaarverslag. Onze opdracht is zorg voor mensen en door mensen. Het zijn in essentie bijna 6000 ervaringen van steeds weer die ene cliënt die als onderdeel van zijn familie-, vrienden- en kennissenkring ondersteuning nodig heeft. Die hij krijgt van die ene medewerker die daarin als professional, alleen of met een team van collega’s, voor staat en gaat.

Doen we het goed?

Kwaliteit is niet zo makkelijk langs een meetlat te leggen. Bovendien, wat voor de ene cliënt goede kwaliteit van zorg is, is dat voor een ander niet. Toch hebben we zo onze manieren om onze prestaties te monitoren. We reflecteren uitgebreid op ons handelen. Daarnaast sturen we op ervaringen; van cliënten, ouders en verwanten, medewerkers en vrijwilligers.

Maatschappelijke verantwoording

Ons kwaliteitsjaarverslag is een maatschappelijke verantwoording van een jaar vol mooie en soms ook minder mooie ervaringen. Met dank aan alle medewerkers, vrijwilligers, ouders en verwanten, die samen met de cliënten invulden wat nodig is: liefdevolle aandacht en ondersteuning bij het zo zelfstandig mogelijk je leven leiden.

Graag delen we een aantal van die ervaringen met u. Verhalen die een indruk geven van de manier waarop we in 2018 aan de kwaliteit van zorg werkten en die probeerden te waarborgen. Mét elkaar!

Klik hier voor het online kwaliteitsjaarverslag