Nieuwe klachtenfunctionaris cliënten

Terug naar nieuwsoverzicht

Een nieuw gezicht! Jolanda Spelten is per 1 maart 2021 de klachtenfunctionaris voor cliënten van ASVZ. Zij vervangt Liesbeth Donken, die met pensioen gaat. De klachtenfunctionaris is er voor alle cliënten, ouders, verwanten en wettelijk vertegenwoordigers van ASVZ.

Jolanda Spelten - klachtenfunctionaris cliënten

Jolanda Spelten is per 1 maart 2021 de klachtenfunctionaris voor cliënten van ASVZ.

Wat doet de klachtenfunctionaris?

De klachtenfunctionaris werkt onafhankelijk en neemt elke klacht serieus. Ook bemiddelt zij bij conflicten. De klachtenfunctionaris geeft geen oordeel over de situatie, maar bekijkt samen met de betrokken partijen de mogelijkheden. Zo maken we klachten en andere onvrede bespreekbaar, en zoeken we samen naar een goede oplossing.

De klachtenfunctionaris heeft drie aandachtsgebieden:

1. Advies geven over het indienen van een klacht
2. Bijstaan bij het formuleren van de klacht
3. Het onderzoeken van mogelijkheden om tot een oplossing te komen

Omdat de klachtenfunctionaris naar mogelijkheden zoekt om de klacht op te lossen, kan escalatie vaak worden voorkomen en de relatie worden hersteld.

Hoe kan ik de klachtenfunctionaris bereiken?

Jolanda is bereikbaar op 06 - 57 13 20 04. U kunt haar ook mailen via jspelten@asvz.nl