Klantadvies

Heb je vragen over de mogelijkheden binnen ASVZ? We staan voor je klaar! Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.30, behalve dinsdag dan van 9.00 tot 12.30 uur.

Contactgegevens

088 - 993 12 95 ma t/m vrij: 9.00 - 16.30 uur

Aanmelden

Om hulp vragen is niet altijd makkelijk. En soms weet je helemaal niet wat voor hulp je precies nodig hebt. je kan bellen met de medewerkers van Klantadvies en we helpen je dan graag verder. We leveren hierbij graag maatwerk. Iedere situatie is anders en vraagt daarom om een eigen aanpak. Wij stellen je daarom vragen over jezelf, je omgeving en wat je nodig hebt. Dat is misschien meer dan je verwacht bij een aanmelding. Toch is het belangrijk om zo veel mogelijk vragen te beantwoorden. Wanneer we meer weten kunnen we je sneller helpen.

Download Lees voor

Zorg en Ondersteuning

Download Lees voor

Diagnostiek en Behandeling

Postadres

Postbus 245 3360 AE Sliedrecht

Advies en meedenken

U heeft een vraag over ondersteuning thuis, dagbesteding of wonen? Of bijvoorbeeld over zelfredzaamheid of vragen met betrekking tot diagnostiek en behandeling?

De medewerkers van de afdeling Klantadvies kennen de mogelijkheden binnen ASVZ en kunnen samen met u beoordelen of u hier de zorg kunt vinden die u wenst. Uiteraard kunnen ze ook meedenken over nieuwe vormen of aangepaste vormen van ondersteuning.

Zij kunnen u ook adviseren bij andere vragen, zoals het inkopen van zorg of de wijze van financieren die nodig is.

Lachende man (dagactiviteiten)

Ondersteuning op maat

Een cliënt kan bij het aanvragen van een indicatie zijn eigen dienstverleningspakket ‘op maat’ samenstellen en aangeven of hij de zorg in natura of via een persoonsgebonden budget (PGB) wil ontvangen. Ook kan hij, per onderdeel, aangeven welke zorgaanbieder zijn voorkeur heeft.

Ook cliënten met een Jeugdbeschikking of een WMO-beschikking kunnen terecht voor zorg.

Het belangrijkste uitgangspunt bij de samenstelling van het dienstverleningspakket is de vraag van de cliënt. Afspraken tussen de organisatie en de cliënt (en/of diens ouders of vertegenwoordigers) worden vastgelegd in een Individueel Plan en in een zorg- en dienstverleningsovereenkomst.

Wie betaalt wat?

Wachttijden voor Wonen en Ondersteuning Thuis

De wachttijden per dienst en locatie kunnen verschillen. De wachttijden voor wonen zijn zeer divers en afhankelijk van verschillende factoren. Mocht u voor uw specifieke situatie nadere informatie willen dan kunt u contact opnemen met de afdeling Klantadvies.


Bij ondersteuning thuis is de wachttijd afhankelijk van o.a. de hoeveelheid aanmeldingen op een bepaald moment, uw specifieke vraag en het tijdstip waarop u de zorg wilt ontvangen (overdag, avond). De teamleider die bij u de intake zal doen, kan u hier meer over vertellen.

Spreekuur voor verwijzers

Bent u verwijzer en wilt u meer weten over diagnostiek en/of behandeling bij ASVZ? Bijvoorbeeld over de mogelijkheden voor diagnostisch onderzoek of over ons aanbod van therapieën en behandelingen? Dan kunt u terecht op het telefonisch spreekuur van team Diagnostiek en Behandeling. Dit team bestaat uit GZ-psychologen, orthopedagogen, psychologische assistenten en vaktherapeuten.

  • Telefonisch spreekuur: iedere maandagochtend van 9.00 – 10.00 uur
  • Telefoonnummer: 06 – 13 46 98 27