Klantadvies

Heb je vragen over de mogelijkheden binnen ASVZ? We staan voor je klaar! Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.30 uur.

Contactgegevens

088 - 993 12 95 ma t/m vrij: 9.00 - 16.30 uur

Aanmelden

Via het digitale aanmeldformulier op deze pagina kun je je aanmelden bij ASVZ. Wil je het samen doen? Bel dan met de afdeling Klantadvies. Wegens een enorme vraag is het helaas niet mogelijk om je aan te melden voor Diagnostiek & Behandeling.

Postadres

Postbus 245 3360 AE Sliedrecht

Advies en meedenken

U heeft een vraag over ondersteuning thuis, dagbesteding of wonen? Of bijvoorbeeld over zelfredzaamheid of vragen met betrekking tot diagnostiek en behandeling?

De medewerkers van de afdeling Klantadvies kennen de mogelijkheden binnen ASVZ en kunnen samen met u beoordelen of u hier de zorg kunt vinden die u wenst. Uiteraard kunnen ze ook meedenken over nieuwe vormen of aangepaste vormen van ondersteuning.

Zij kunnen u ook adviseren bij andere vragen, zoals het inkopen van zorg of de wijze van financieren die nodig is.

Lachende man (dagactiviteiten)

Ondersteuning op maat

Een cliënt kan bij het aanvragen van een indicatie zijn eigen dienstverleningspakket ‘op maat’ samenstellen en aangeven of hij de zorg in natura of via een persoonsgebonden budget (PGB) wil ontvangen. Ook kan hij, per onderdeel, aangeven welke zorgaanbieder zijn voorkeur heeft.

Ook cliënten met een Jeugdbeschikking of een WMO-beschikking kunnen terecht voor zorg.

Het belangrijkste uitgangspunt bij de samenstelling van het dienstverleningspakket is de vraag van de cliënt. Afspraken tussen de organisatie en de cliënt (en/of diens ouders of vertegenwoordigers) worden vastgelegd in een Individueel Plan en in een zorg- en dienstverleningsovereenkomst.

Wie betaalt wat?

Wachttijden voor Wonen en Ondersteuning Thuis

De wachttijden per dienst en locatie kunnen verschillen. De wachttijden voor wonen zijn zeer divers en afhankelijk van verschillende factoren. Mocht u voor uw specifieke situatie nadere informatie willen dan kunt u contact opnemen met de afdeling Klantadvies.


Bij ondersteuning thuis is de wachttijd afhankelijk van o.a. de hoeveelheid aanmeldingen op een bepaald moment, uw specifieke vraag en het tijdstip waarop u de zorg wilt ontvangen (overdag, avond). De teamleider die bij u de intake zal doen, kan u hier meer over vertellen.