De Centrale Cliëntenraad

De Centrale Cliëntenraad bestaat uit cliënten en verwanten. De leden van de CCR praten en denken mee over onderwerpen die belangrijk zijn voor alle cliënten van ASVZ. Ze bespreken deze onderwerpen met elkaar en met de bestuurder.

Werkwijze van de CCR

De Centrale Cliëntenraad krijgt adviesvragen en informatie van de raad van bestuur van ASVZ. In de wet staat beschreven waar zij over mee mogen praten en beslissen.
De centrale cliëntenraad heeft verzwaard adviesrecht en gewoon adviesrecht. Daarnaast mogen ze ook ongevraagd advies geven aan het bestuur.

Verzwaard en gewoon adviesrecht

Wat is het verschil tussen verzwaard en gewoon adviesrecht? Het verzwaard adviesrecht gaat over voeding, veiligheid, gezondheid, hygiëne, geestelijke verzorging, ontspanning, kwaliteit, klachtenregeling van cliënten, instellingsbesluit en regels voor cliënten. Het gewoon adviesrecht gaat over onderwerpen, zoals veranderingen in de doelstelling of grondslag van ASVZ, begroting en jaarrekening of het stoppen of toelaten van cliënten.


Meer weten over de onderwerpen van het verzwaard en gewoon adviesrecht?

Bekijk dan de bewaarkaart of de versie met de pictogrammen.

Ondersteuning

De leden van de Centrale Cliëntenraad worden ondersteund door een ambtelijk secretaris en een coach. Zij krijgen een kerstpakket, mogen meedoen aan vrijwilligersbijeenkomsten en scholingsbijeenkomsten, hebben eenmaal per jaar een etentje en krijgen een vacatievergoeding voor reis-, print- en aanwezigheidskosten.

ASVZ CCR Groepsfoto_11-04-2022-2395.jpg

Leden van de CCR

  • Cees van der Vlist (voorzitter)
  • Steven Boussen (vice-voorzitter)
  • Yvette de Leeuw van Weenen
  • Esther Bijkerk
  • Marvin Manse
  • Iris Schoel
  • Bert Moerkerken
  • Tjeerd van de Koppel
  • Hans Bax
  • Raymond Simons (voorzitter regioraad Midden Holland)
  • Nathalie Mooren (voorzitter regioraad Rotterdam Rijnmond)
  • Kees de Bruine (voorzitter regioraad Waardeland)
  • Cees van de Linde (voorzitter regioraad Merwebolder)

Downloads

Download Lees voor

Jaarplan 2022

Download Lees voor

Jaarverslag 2021

Download Lees voor

Jaarplan 2021

Download Lees voor

Jaarverslag 2020

Download Lees voor

Publicatie vergadering CCR en rvb - 28 maart

Download Lees voor

Publicatie vergadering CCR en rvb - 25 mei

Contact

Heeft u een vraag aan de Centrale Cliëntenraad? Dan kunt u contact opnemen met Bertine Weeda, ambtelijk secretaris. Bereikbaar op: 

Of met Bertina Spelt, coach van de Centrale Cliëntenraad. Bereikbaar op: