Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Bouwsteen 2

De zorgaanbieder (ASVZ) wil weten wat mensen met een beperking vinden van de zorg en ondersteuning die ze krijgen. Daarom doen we één keer per drie jaar een onderzoek naar de tevredenheid. Met informatie uit het tevredenheidsonderzoek kunnen we de zorg en ondersteuning voor mensen met een beperking beter maken.

Verbeterpunten 2021

We bespreken de volgende verbeterpunten vanuit het kwaliteitsrapport bij bouwsteen 2.

  1. Meer aandacht voor verschillende manieren om cliënten te informeren en onderzoek doen naar het gebruik van andere (digitale) middelen hiervoor.
  2. Cliënten begeleiden om hun kennis en ervaring beter te gebruiken.
  3. Ervaringsdeskundigen meer inzetten bij werkgroepen, trainingen en opleidingen.
  4. Goede voorbeelden en ideeën over eten en drinken meer met elkaar delen.

"Mij lijkt een app voor op je telefoon heel handig om informatie te vinden. Ik doe graag mee met dit soort sessies. Ik vind het belangrijk mijn mening te geven."

- Cliënt, deelnemer informatiesessie

"Het geven van gastlessen vind ik echt leuk. Zo kan ik zoveel mogelijk mensen iets leren over een leven met borderline. Dit blijf ik in 2023 dan ook nog regelmatig doen.”

- Amrah, ervaringsdeskundige

"Soms was het zuchten en zweten, maar er was vooral veel positiviteit en doorzettingsvermogen. De studenten bikkelden allemaal door."

- Bertina, docent

Gezond leven

Wat een sportieve en gezellige dag was de vierde editie van de Buddy Run. Zo'n vierhonderd cliënten en collega's deden samen mee met een obstacle run van dertig hindernissen. Carla Timman: 'We zijn ontzettend trots op alle deelnemers! Daarnaast bedankt aan alle vrijwilligers voor de hulp en Gymforce One in Dordrecht voor het beschikbaar stellen van het terrein. We deden het echt samen!'

"We konden elkaar echt helpen. Vooral het omhoog klimmen op de hoge en steile muur was een uitdaging, maar het is gelukt!"

- Giovanni en Danny, deelnemers Buddyrun

Interne dialoog bouwsteen 2

Vasthouden: 1. Meer aandacht voor verschillende manieren om cliënten te informeren en onderzoek doen naar het gebruik van andere (digitale) middelen hiervoor.
Vasthouden
: 2. Cliënten begeleiden om hun kennis en ervaring beter te gebruiken.
Vasthouden
: 3. Ervaringsdeskundigen meer inzetten bij werkgroepen, trainingen en opleidingen.
vasthouden
: 4. Goede voorbeelden en ideeën over eten en drinken meer met elkaar delen.

In 2022 is veel aandacht geweest om samen met cliënten een digitaal informatieportaal te ontwikkelen. We zijn ons bewust van de afhankelijkheid van cliënten. We investeren daarom in informatiemateriaal, zoals een tijdschrift, infographics, animaties en video’s om de informatie te delen en zetten ervaringsdeskundigen in.

We delen meer voorbeelden en ideeën over gezond eten met elkaar. Cliënten maken op locaties dagelijks maaltijdboxen met gezonde voeding. Met de maaltijdboxen leveren we een gezonde en betaalbare maaltijd. Daarnaast is het ook zinvol werk voor cliënten. Gezonde voeding, binnen het budget. In een tijd waarin de boodschappen duurder zijn.