Wat is een MIP?
Het doel van een MIP is dat begeleiders en cliënten met elkaar praten over wat (bijna) niet goed is gegaan. Samen kijken we hoe het de volgende keer anders kan. Een MIP is geen klacht. Het is bedoeld om samen van te leren. Zo verbeteren we onze zorg en het gevoel van veiligheid voor cliënten.
Wil je meer weten? In de animatie hieronder leggen we uit wat een MIP is. Of lees de folder.

Een MIP invullen
Je kan het meldformulier invullen op de computer. Klik op de roze knop hieronder. Doe je het liever op papier? Op jouw woning of werk kan je een meldformulier pakken. En een envelop om de melding te versturen naar team Kwaliteit van ASVZ. Krijg je begeleiding van Ondersteuning Thuis (OT)? Vraag dan een meldformulier aan je begeleider.
Heb je hulp nodig bij het invullen? Vraag of je begeleider je wil helpen. Of de cliëntvertrouwenspersoon van ASVZ of een familielid of vriend.
Wat is het proces?
De melding komt binnen bij de afdeling Kwaliteit van ASVZ. Zij sturen de melding naar de teamleider, orthopedagoog, sectormanager of regiocoördinator OT. Zij lezen de melding en één van deze mensen neemt met jou contact op. Samen praten jullie over wat niet goed is gegaan. En hoe het de volgende keer anders kan. De afspraken schrijven we op in jouw Plan. ASVZ bewaart de melding 10 jaar.

Nazorg
Misschien maak je een gebeurtenis mee waarover je wil praten. Omdat je de situatie als vervelend of spannend hebt ervaren. Je kan praten met je persoonlijk begeleider, orthopedagoog of cliëntvertrouwenspersoon van ASVZ. Geef in jouw melding aan met wie jij wil praten.
Meer weten?
Stel je vraag over een MIP aan je persoonlijk begeleider of de teamleider. Of vraag of de cliënten uit het Wist je dat-team op je woning of werk langskomen. Zij leggen uit wat een MIP is en hoe je een MIP kan invullen. Stuur een mail naar: talentclient@asvz.nl.