Vertrouwenspersoon medewerkers
Een vertrouwenspersoon is er voor medewerkers die een ingrijpend incident hebben meegemaakt of die vastlopen in een situatie. En hierover vertrouwelijk willen praten met iemand die niet direct betrokken is. Je kunt praten over zaken zoals agressie, ongewenste intimiteiten, seksuele intimidatie of andere schokkende gebeurtenissen. Bij arbeidsconflicten kan een mediator ondersteuning bieden.
Werkwijze
De vertrouwenspersoon gaat zorgvuldig en vertrouwelijk om met de gesprekken. Dit betekent niet dat alles geheim blijft. Bij zeer ernstige misdrijven, volgens het Wetboek van Strafvordering, geldt een aangifteverplichting voor iedereen. Ook vertrouwenspersonen moeten zich hieraan houden. Er zijn dus wettelijke regels die de geheimhoudingsplicht van de vertrouwenspersoon beperken.
Vertrouwenspersonen zijn:
- Dick-Jan de Rover
06 - 51 06 21 18 of ddrover@asvz.nl - Ellen van den Herik
06 - 22 92 48 81 of evdherik@asvz.nl - Jos Auke van der Weide
06 – 41 16 04 42 of j.van.der.weide@gimd.nl
Werkdagen dinsdag, donderdag en vrijdag
MijnASVZ - Sociaal Intranet
Ben je medewerker van ASVZ en wil je inloggen op MijnASVZ? Klik dan op onderstaande link.
Ondernemingsraad (OR)
De ondernemingsraad (OR) is het medezeggenschapsorgaan van ASVZ. En vertegenwoordigt de belangen van medewerkers en de organisatie. De OR bestaat uit 23 leden. Zij komen uit alle regio’s van de organisatie en vertegenwoordigen zoveel mogelijk verschillende functies.
Volgens de Wet op de Ondernemingsraden (WOR) heeft de OR advies- en instemmingsbevoegdheid over voorstellen van de raad van bestuur. Dit gaat over het algemene beleid en het personeelsbeleid. De OR krijgt ondersteuning van een ambtelijk secretaris. Heb je een vraag aan de OR? Stuur dan een mail naar or@asvz.nl.
Klachtenregeling
ASVZ vindt het belangrijk dat elke medewerker met plezier naar het werk gaat en tevreden is. Daarom hecht ASVZ veel waarde aan klachten en onvrede van medewerkers. Dit is niet alleen belangrijk voor de medewerker zelf, maar ook voor de organisatie om te leren en te verbeteren.
Een klacht betreft een situatie of gebeurtenis die jou of anderen met een dienstverband, stagecontract of vrijwilligerscontract bij ASVZ negatief beïnvloedt. Dit geldt ook voor mensen die door ASVZ zijn ingehuurd voor werkzaamheden.
Klokkenluidersregeling
Klokkenluiden kan grote gevolgen hebben, zowel voor de medewerker die een probleem meldt als voor ASVZ. In de klokkenluidersregeling staat hoe ASVZ en medewerkers moeten omgaan met (vermoedens van) misstanden in de organisatie. Deze regeling biedt duidelijke richtlijnen voor het melden en behandelen van zulke situaties.