Over ons
ASVZ biedt duurzame zorg, nu én in de toekomst. Aan mensen met een verstandelijke beperking, die voor korte of langere tijd van onze dienstverlening gebruik maken. In contact met onze omgeving laten we zien wat we doen en wat we kunnen. En vooral ook hoe we dat doen. Zo versterken we de verbinding met cliënten, hun netwerk, vrijwilligers, gemeenten en maatschappelijke organisaties. Dit doen we samen. Met bevlogen en betrokken medewerkers uit de praktijk.
Zorgvisie
ASVZ staat midden in de maatschappij. Samen met cliënten, mantelzorgers en vrijwilligers geven we vorm aan onze zorg. Hoe we dat doen, staat in de zorgvisie. Onze zorgvisie is een weerslag van de gedeelde ideeën en waarden binnen ASVZ en dient als richtlijn bij ons dagelijks werk. Iedereen bij ASVZ krijgt de ruimte om er zelf invulling aan te geven.
Raad van bestuur
De raad van bestuur van ASVZ bestaat uit Hanneke Kooiman (voorzitter) en Jaap de Gruijter.
Bij ASVZ blijft het niet bij woorden. We doen wat we zeggen. Je ziet de visie terug op de werkvloer.
- Michel - teamleider begeleid wonenDownloads
Zorgvisie ASVZ
Algemene brochure ASVZ
Jaarplan 2024
Bestuursverslag 2023
Jaarrekening 2023
Klokkenluidersregeling
Organigram
Procuratiereglement
Reglement rvb 2023
Regeling vertegenwoordigingsbevoegdheid
Beleid en verantwoording onkosten raad van bestuur
Anbi 2023
Kwaliteitsbeeld 2023
Ook dit jaar hebben we de ontwikkelingen bij ASVZ opgeschreven. We noemen waar we trots op zijn, maar ook de punten die beter kunnen.
Klik hieronder op de foto om naar het bericht te gaan.
Raad van toezicht
De raad van toezicht (rvt) van ASVZ controleert de raad van bestuur en houdt toezicht op de algemene gang van zaken bij ASVZ.
Downloads raad van toezicht
Samenstelling rvt
Reglement rvt
Financiële commissie rvt 2023
Remuneratie commissie rvt 2023
Commissie kwaliteit en veiligheid rvt 2023
Rooster aftreden rvt
Toezichtvisie 2024
Verslag interne toezichthouder 2023
Interlevensbeschouwelijk
Na de fusie met Stichting PCT in 2002 is bij ASVZ de identiteitscommissie ingesteld. Deze commissie richt zich op het borgen van de identiteit van de protestants-christelijke woonvoorzieningen. En geeft gevraagd of ongevraagd adviezen aan de raad van bestuur op het gebied van de dagelijkse invulling van de identiteit binnen de voorzieningen met een protestants-christelijk karakter. Ook kan zij advies uitbrengen over zaken op haar terrein die ASVZ-breed van belang zijn. De pastoraal werker/geestelijk verzorger van de pc-voorzieningen werkt nauw samen met de identiteitscommissie. Samen zoeken zij naar wegen om vorm en betekenis te geven aan identiteit, rekening houdend met de behoefte van de cliënt. Ook organiseert de identiteitscommissie activiteiten, zoals concerten of uitvoeringen, (thema)bijeenkomsten en identiteitsdagen voor cliënten, verwanten en/of medewerkers
De commissie vindt het belangrijk dat alle medewerkers goed toegerust zijn om cliënten te ondersteunen in hun geloofsvragen en religieuze gewoonten. Daarom is een E-learning ‘Christelijk Geloof’ ontwikkeld die door alle medewerkers kosteloos te volgen is. Hierin worden de basisbeginselen van het christelijk geloof uitgelegd waardoor de cliënt ondersteund kan worden in diens hulpvraag ten aanzien van christelijke geloofsbeleving.