Visie op kwaliteit
Wat we nastreven is dat cliënten een zo gewoon mogelijk leven kunnen leiden. Een fijn huis, leuk werk, lichamelijke en geestelijke gezondheid, relaties en meedoen zijn van wezenlijk belang. Het gesprek dat we met de cliënt, zijn verwanten en met elkaar aangaan is onmisbaar voor goede zorg- en dienstverlening. De speerpunten, geformuleerd door de Stuurgroep Kwaliteit en Veiligheid, worden omgezet naar doelen die worden getoetst en geëvalueerd. Dit doen we onder andere door toetsingen, uitgevoerd door cliënten, ouders, en medewerkers. We maken inzichtelijk wat we doen. Dit bevordert het kwaliteitsbewustzijn en de professionele deskundigheid van de medewerkers.
Kwaliteitsrapport 2021
Bij ASVZ denken we altijd in mogelijkheden. Dit wil niet zeggen dat alles kan of lukt. De maakbaarheid van menswaardige zorg en ‘het gewone leven’ wordt vaak op de proef gesteld. Het afgelopen jaar al helemaal. Dankzij de veerkracht van onze cliënten, verwanten, vrijwilligers en medewerkers vinden we altijd nieuwe mogelijkheden om de draad op te pakken. In ons kwaliteitsrapport lees je hoe we dit hebben gedaan.
HKZ gecertificeerd
We laten ons kwaliteitsmanagementsysteem jaarlijks toetsen op de normen van de HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector). Sinds 2007 is ASVZ HKZ gecertificeerd. Een kwaliteitssysteem garandeert niet automatisch de kwaliteit van bestaan van cliënten, maar staat wel ten diensten ervan. Wat wij willen is het hart van de zorg bewaken.