Praat met je persoonlijk begeleider
Ben je ergens niet tevreden over? Of doen we niet wat we met jou hebben afgesproken? Praat hier dan over met je persoonlijk begeleider of teamleider. Misschien kan je samen het probleem oplossen. Het voordeel is dat je persoonlijk begeleider en teamleider jou en jouw situatie goed kennen. Komen jullie er niet uit? Dan kan je contact opnemen met de cliëntvertrouwenspersoon of de klachtenfunctionaris.
Praat met de cliëntvertrouwenspersoon
Je kan bij de cliëntvertrouwenspersoon terecht als je een probleem of klacht hebt en er zelf niet uitkomt. Hij of zij luistert naar jouw verhaal en denkt met je mee over een oplossing. Als het nodig is helpt hij of zij met het schrijven van een klacht. Hij of zij bespreekt jouw verhaal niet met anderen.
Cliëntvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang (Wzd)
Heb je een vraag of klacht over onvrijwillige zorg? Bij onvrijwillige zorg krijg je zorg die je niet zelf wil. Dan kan je contact opnemen met de cliëntvertrouwenspersoon Wzd.
Cliëntvertrouwenspersoon Jeugdzorg
Ben je jonger dan 18 jaar en heb je een vraag of klacht? Dan kan je contact opnemen met de cliëntvertrouwenspersoon Jeugdzorg.



Faruk Yurdem
cliëntvertrouwenspersoon Wzd Rotterdam
- 06 - 11 26 32 62
- [javascript protected email address]

Marije van den Bos
cliëntvertrouwenspersoon Wzd West-Brabant
- 06 - 21 92 90 17
- [javascript protected email address]

Esther Bijlefeld
cliëntvertrouwenspersoon Wzd West-Brabant
- 06 - 21 90 76 87
- [javascript protected email address]

Marije de Jong
cliëntvertrouwenspersoon Wzd Waardenland
- 06 - 57 20 85 28
- [javascript protected email address]

Yuri van Velzen
vertrouwenspersoon Jeugdzorg Rotterdam
- 06 – 28 83 82 09
- [javascript protected email address]

Nathalie Winkel
vertrouwenspersoon Jeugdzorg Rotterdam
- 06 – 28 83 82 04
- [javascript protected email address]

Rowan van Halm
vertrouwenspersoon Jeugdzorg Sliedrecht
- 06 - 38 84 13 30
- [javascript protected email address]

Sjaak Wouters
vertrouwenspersoon Jeugdzorg Brabant
- 06 - 39 34 89 02
- [javascript protected email address]

Praat met de klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris luistert goed naar jouw klacht en verhaal. Ze praat ook met andere mensen die te maken hebben met jouw klacht. De klachtenfunctionaris kiest geen partij voor iemand. Wat jij vertelt is net zo belangrijk als het verhaal van de ander. De klachtenfunctionaris onderzoekt je klacht formeel. Dat staat beschreven in de klachtenregeling.
Je kan Jolanda Spelten bellen, whatsappen of mailen:
op 06 – 57 13 20 04 of via jspelten@asvz.nl.
Een klacht indienen: klachtenformulier
Wil je een klacht indienen? Vul dan het klachtenformulier in door op de roze knop hieronder te klikken. De klachtenfunctionaris neemt dan contact met je op. Zodat jij je klacht kan toelichten. Samen bekijken jullie wat de vervolgstappen zijn.
Mijn klacht is niet opgelost. En nu?
Klachtencommissie
Klachtencommissie
Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht door de klachtenfunctionaris? Of wil je niet eerst praten met de klachtenfunctionaris? Dan kan je schriftelijk een klacht indienen bij de klachtencommissie. Een cliëntvertrouwenspersoon kan je hierbij helpen. De klachtencommissie onderzoekt jouw klacht en geeft eventueel advies aan de raad van bestuur van ASVZ.
Wil je contact opnemen met de klachtencommissie?
Klachtencommissie ASVZ
Postbus 121
3360 AC Sliedrecht
E-mail: ablokland@asvz.nl
Telefoonnummer: 06 – 22 12 84 71
Geschillencommissie
Geschillencommissie
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? En heb je gesproken met de klachtenfunctionaris? Dan kan je jouw klacht indienen bij de Geschillencommissie Zorg. Hier zijn wel kosten aan verbonden. ASVZ is aangesloten bij de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg.
Meer weten? Ga dan naar de website van de Geschillencommissie Zorg