Waarover praat de Sectorale Cliëntenraad?
De Sectorale Cliëntenraad (SCR) praat namens alle bewoners uit de woningen en het werk van de sectormanager. Ze praten over onderwerpen uit het jaarplan van ASVZ en die door de woningen of werk zijn aangedragen. Bijvoorbeeld over dingen die verbeterd kunnen worden, zoals de veiligheid op het terrein, de snelheid van het internet, het vervoer naar dagbesteding, et cetera. De leden van de raad vertellen op hun woningen en in de Lokale Cliëntenraad (LCR) wat ze hebben besproken.
Vergaderingen
De SCR vergadert ongeveer 6 keer per jaar op een centrale locatie. Iedere SCR heeft een coach die helpt bij de voorbereiding, de vergadering en uitwerking. Eenmaal per jaar komen alle cliëntenraden bij elkaar op de dag van de Medezeggenschap. De leden ontvangen een kerstpakket en hebben een jaarlijks etentje. Daarnaast mogen leden ook één keer per jaar naar een congres of bijeenkomst voor scholing op kosten van ASVZ. Bij ASVZ zijn er 17 sectorale cliëntenraden.