Voor cliënten

Ben je cliënt van ASVZ? Dan vind je hier informatie over onderwerpen die belangrijk voor jou kunnen zijn.

Informatie voor cliënten

Je vindt op deze pagina informatie over wat je moet doen als je een klacht hebt. Of over de huisregels. Je kunt de folders op deze pagina lezen. Of een filmpje bekijken. Natuurlijk kun je je begeleider vragen om je te helpen als je de informatie niet kunt vinden.

illustratie_vraagtekens.PNG

Corona-telefoonlijn voor cliënten

Door het coronavirus zijn het nu spannende en soms lastige tijden. Zeker nu je niet naar dagbesteding of je familie kunt. Of misschien heb je corona of ben je een beetje bang om het coronavirus te krijgen?

Wil je even met iemand praten om je verhaal kwijt te kunnen? Bel dan naar: 06 - 20 93 94 07.

Je krijgt dan Anke Donders, Ellen van den Herik, Josephine Lof of Bertina Spelt aan de telefoon. De corona-telefoonlijn is elke dag bereikbaar tussen 10.00 en 20.00 uur.

Meer weten?

ASVZ vindt het belangrijk om jou goed te informeren over het coronavirus. De ontwikkelingen gaan snel en er zijn regelmatig nieuwe maatregelen. Op deze pagina vind je informatie die voor jou belangrijk is en goed om te weten.

Kijk op deze pagina voor meer informatie over het coronavirus.

Cliëntvertrouwenspersonen

Er zijn twee cliëntvertrouwenspersonen voor cliënten van ASVZ. Dat zijn Marit van Ewijk en Marcella Karstens. Je kunt bij hen terecht als je een klacht of een probleem hebt en er zelf niet uit komt. Zij luisteren naar jouw verhaal en denken met je mee. Ze bespreken jouw verhaal niet met anderen. Je kunt bellen, whatsappen of mailen met een cliëntvertrouwenspersoon.

Bekijk de film cliëntvertrouwenspersoon

Clientvertrouwenspersonen.png

Heb je een klacht?

Je kunt terecht bij de klachtenfunctionaris als je een klacht hebt. De klachtenfunctionaris bekijkt jouw klacht serieus en kan je helpen om een oplossing te vinden. Je hebt immers nooit zomaar een klacht over iets of iemand. Ook andere mensen die te maken hebben met jouw klacht kunnen hun verhaal vertellen aan de klachtenfunctionaris.

Een klachtenfunctionaris kiest geen partij voor iemand. Wat jij vertelt is net zo belangrijk als het verhaal van de ander. De klachtenfunctionaris onderzoekt je klacht formeel. Dat staat beschreven in de klachtenregeling van ASVZ voor cliënten. Je kunt ook hier het beleidsdocument bekijken.

Liesbeth Donken is de klachtenfunctionaris voor cliënten van ASVZ. Je kunt haar bellen op telefoonnummer 06 – 57 13 20 04 of een e-mail sturen op e-mailadres: ldonken@asvz.nl.

Je kunt een klacht indienen bij de klachtencommissie. In de klachtenregeling lees je hoe je dat kunt doen. Klik hier om direct het formulier te openen.

Bekijk de film over klachten
Klachtenfunctionaris_Liesbeth.png
Overleg.jpg

Medezeggenschap

Zeggenschap is een basaal recht van ieder mens, medezeggenschap is hiervan een vanzelfsprekend gevolg. Cliënten moeten kunnen meedenken, meepraten en meebeslissen. Participatie door cliënten zelf is dan ook, waar mogelijk, het primaire doel.

Lees meer op de pagina medezeggenschap.

Bewonerstijdschrift ASVZ

Bewoners van ASVZ ontvangen vier keer per jaar een tijdschrift. In dit blad staat informatie die belangrijk is als je bij ASVZ woont, maar het bevat ook creatieve doe-activiteiten, verhalen van bewoners en oproepjes van cliënten die een maatje zoeken. Iedere bewoner ontvangt zijn eigen tijdschrift. Het blad is ook online te lezen en te beluisteren.